Tuesday, June 7, 2011

Malam Amal Kebudayaan Dayak

Kad undangan yang menarik, berharga Rp250/RM90.. Bagai manapun, sumbangan adalah terpulang kepada budi bicara dan keikhlasan penyumbang.


Kad undangan dengan gambar-gambar kebudayaan masyarakat Dayak di Kalimantan Barat.


Menarik perhatian Gold Arawana adalah moto yang digunakan iaitu "Adil Ka'Talino, Ba'curamin Ka'saruga, Basengat Ka'Jubata"




Usaha yang sangat murni diusahakan oleh badan kebudayaan Kalimantan Barat dalam mengetengahkan tradisi dan budaya masyarakat Dayak.


Gold Arawana sangat tertarik dengan moto mereka yang berbunyi,"ADIL KA'TALINO, BACURAMIN KA'SARUGA, BASENGAT KA'JUBATA". Saya kurang arif tentang etnik Dayak di Indonesia, tetapi moto tersebut menyerupai Bahasa Dayak Bidayuh Salako di Sarawak.


Sayangnya, Gold Arawana tidak berkesempatan untuk mengikuti rombongan SDNU ke Indonesia bagi Malam Amal tersebut, bagaimanapun jutaan terima kasih di atas usaha Saudara Anthony Banyan yang mengumpulkan sumbangan melalui KAD UNDANGAN di atas dan menjadi salah seorang delegasi Dayak Sarawak ke majlis tersebut. Berita tentang lawatan tersebut boleh dilawati di Blog Saudara Anthony Banyan di SINI.

No comments: